Supportrutiner

Våre supportrutiner er utarbeidet for å sikre kundene gode og kvalifiserte svar på sine henvendelser innenfor den responstid som er beskrevet i vedlikeholdsavtalen som er tegnet mellom partene. Vi har kun ett kontaktpunkt for å gjøre denne prosessen så enkel som mulig. Rutinene er basert på at alle saker skal registreres via vårt e-postbaserte system.

Etter at saken er registrert i dette systemet kan man eventuelt ringe oss dersom det skulle være ønskelig, men sakene må registreres via e-post først for å sikre at de havner i riktig kø, blir kategorisert, prioritert og behandlet så raskt som mulig. Systemet ivaretar at det opprettes historikk på sakene som blant annet kan lette arbeidet med feilsøking betraktelig.


Kurs

Trenger du en oppfriskning rundt bruken av våre løsninger eller har nyansatte som trenger opplæring? Ta kontakt med oss og vi vil lage et skreddersydd kurs for dere.

Supporthenvendelser

Alle supporthenvendelser, enten det gjelder programvare eller hosting- og driftstjenester skal rapporteres via e-post til helpdesk(at)giantleap.no eller ved å fylle ut skjemaet under.

Forutsetningen for support er at dere som kunde har et eget apparat for 1.linje support internt, og at det er 2.linje support går til kontaktpunktet helpdesk@giantleap.no. Videre skal rutiner for å kartlegge hvor i systemet feilen ligger være gjennomført først.

  1. Bruk en kort problembeskrivelse i epostens subject/emnelinje og utfyllende beskrivelse av problemet i e-post teksten.
  2. Beskriv hvilken applikasjon eller løsning henvendelsen gjelder. Skjermbilder og feilmeldinger er viktig informasjon for oss for feilsøkningsarbeidet.
  3. Hvis system eller logger ikke er tilgjengelig for Giant Leap (f.eks. bak brannmur) skal logger vedlegges
  4. Beskriv hva som er gjennomført for å kartlegge hvor i systemet feilen ligger
  5. Registrer navn på person som melder feilen samt kontaktinformasjon 
  6. Ved problemer som er kritiske, ring også alltid til vår telefon, (+47) 24 20 18 20
    (E-post skal uansett alltid sendes i forkant) 

 

For service på mobile skrivere, følg fremgangsmåte her.

 

Skjema